lördag 14 januari 2012

Fogfix...

Sista biten på köket, varit klart länge men glömt publicera utkastet. 




Tog en kvartsstav, mätte och sågade ut/bort det som behövdes. Det knepiga med idén, och ja hela denna bit, är att det var tre olika djup som behövdes. 
Högst upp utmed skåpet behövdes det en bredd på staven, vid listen över kaklet och utmed kaklet två andra mått. 
Givetvis ville alla jag pratade med att jag bara skulle ta tre olika bitar men jag vill inte ja ditlimmade skarvar, och sätta igång att spackla,slipa och måla när den är på plats... Nono... 

Till slut fick jag hjälp på byggprogrammet att bara såga bort det som behövdes från två håll och lämnade biten vid kakellisten. Hemma sågade jag sedan två skåror där den biten började och slutade och högg bort biten med ett stämjärn. 



Det blev nog tom bättreänvad jag med mina skolslöjdkunskaper vågat drömma om...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar