måndag 2 januari 2012

Drömmar och shopping...


Igår la jag massor med tid på att klippa ut och klistra in mina favoritbilder fråntidningar i min klippbok. Jag har tänkt den ska hjälpa mig visualisera vad jag vill med renoveringen i framtida huset så att jag inte behöver fundera å känna in så mycket då... Mycket har ändrats sedan jag började fundera över hur det skulle se ut så detta känns riktigt bra. Jag har delat upp bilderna på de olika rummen/utrymmena samt fasad, trädgård, garage, källare + goda råd (ni vet de där små rutorna här och där som man tänker att ja vad bra.. om jag bara kunde finna en sådan ruta när jag behöver den...).
I högra hörnet kan ni se mitt favvohjälpmedel just nu.. klister på rulle, från biltema...




Uppslaget med flest bilder just nu är köket.. kanske får bygga ett uppslag till för det sedan...


Jag vill även passa på att slå ett slag för tidningen Gård och Torp. Jag köpte 10 tidingar för 10 kr på en loppis och valde lite blandat mellan olika typer av hustidningar/inredningsmagasin. Jag tycker man köper så många olika, och det är nästan mest reklam och massa snygga hem som visas upp. Det fyllde min längtan innan men nu har jag börjat gå vidare mot att lära mig mer än var man kan köpa sig snygga inredningsdetaljer.
Min favorit blev snabbt tidningen Gård och Torp. I den visas hur det har renoverats, med känsla för husets tillkomst, hur man tar hand om fönster m.m. och jag har just beställt min prenumeration.


Dessutom har vi shoppat på Biltema idag. Jag gillar Biltema. De har en härlig blandning av små fyndiga grejer med bra kvalité utan märkesprestige. Sambon köpte mig en sticksåg (att komplettera det multiverktyg jag fick i julklapp) och jag köpte mig arbetsskor med stålhätta och spikgenomträngningsskydd. Köpte även kraftiga plastfickor som jag letat länge efter, samt genomskinliga häftstift, metallicfärgade gem m.m.

Plastfickorna ska bli till en samling av pyssel där jag kopierat eller klippt ut. En pärm för pyssel och en för renovering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar