lördag 14 januari 2012

Fynd??


Sorg!
Så här ser mina fina fyndskålar ut efter en tur i diskmaskinen. Jag kollade om det stod att de inte fick diskas i maskin, vilket det inte stod, men å andra sidan stod det ju inte att det gick heller.
Jag tänkte aldrig ens tanken att det inte var färgat glas utan bara plastlaminerad vitt glas.
Får se vad Iems säger om det när jag åker dit på måndag.

I huset just nu pågår en del renovering. Jag håller på och läser om fog och ska foga lite runt golv och lister som vi satt för att göra det där lilla finliret som blir på slutet. Så det blir klart. Bättre klart och okej snyggt än inte klart för att man vill få det perfekt.

Har provat min multitoolmaskin från bosch som både kan slipa och såga på svåråtkomliga ställen. I love it!! Den är kanon, och slipningen av 16 spackelfläckar på en m2 gick hur fort som helst och blev hur bra som helst!! Riktigt snyggt faktiskt. Börjar känna att vi går mot en slutfas med köket.

Dock är det stora momentet med nya bänkskivor kvar. Jag låter det vänta för jag har ju blivit supersugen på att testa och gjuta skivorna i betong. Ska prova på den minsta biten som bara är 40x60 när våren kommer. Blir kanske att blanda påsklovet mellan bröllopsförberedelser och betonggjutning =).

Utöver det är följande projekt på att-göra-listan:
Skorstenen behöver få en kåpa och ett skydd mot gnistor
Trösklar ska upp i hela nedervåningen
Lås på bakdörren ska sättas in och tittöga framtill.

Känner tyvärr att det är få av dessa saker jag kan klara av själv. Hörde dock på ett av alla de Arga snickarenavsnitten som jag kollat på nu att de skulle välja en sak och köra just den. Om det är svårt att ta beslut för att man inte vet hur man ska göra så sätter man ett slutdatum när man får nöja sig med att söka information och får ta ett beslut, annars kommer man inte framåt. Så känner jag om de fogar som behöver fixas. De blir perfekt träning för mig att lära mig om fog och att foga.

Nu blir det helgjobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar