lördag 12 juli 2014

Hemmavid... I juli...

Jag har jobbat extra på skolbiblioteket ca 1,5 vecka i juli men är äntligen ledig. Vi inledde sist arbetsdagen, maken och jag, med att morgonbada i Eskilstorpssjön. Svalt och uppfriskande, och härligt mysigt att fara iväg på morgonen tyckte jag... Maken var lite sömnigare... =). 


Jag har äntligen löst ett litet insynsskydd till mitt arbetsrum/pysselrum för att skydda det som står innanför från solens blekande strålar. Tycker det blev riktigt passande och bra. Tog några gamla titlar som jag sparat, inte för att lösa men för att de var så gamla och vackra. 


Såg den här bilden i en tidning och det är ju inte utan att man börjar fundera över att duka med lite Bengali från Rörstrand framöver =). 


Inte för att vi inte har porslin nog på gården så hittade jag lite till. Porslin är ett otroligt konstverk i sig tycker jag. Skulle nog lätt kunna samla för att ha framme men klarar inte av tantvarningen på det. Så de får hålls sig i min pysselhörna... Och vänta på att bli återbrukade...


Önskar er en härlig sommarhelg!
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar