onsdag 26 december 2012

Juldagsmys...

Samlade våra båda familjer till juldagsmiddag. Blev väldigt mysigt och jag fick äntligen tid och anledning att ta fram julservisen, och de fina glasen från Frideborg. Herrn i huset hade valt julgranskulor på servetterna vilket blev fint i färgerna till tallrikarna.
 
 
 
Mitt första egna gjorda julbord (förutom på risgrynspuddingen som mormor skickat med).
Det blev lyckat och mysigt tyckte vi, och vi var väldigt nöjda med vårt röda
jelly beantårtfat som nu fick bli brödfat. Juligt!!




 
Har som sagt fått en låda gamla biblar av mormor som jag äntligen tagit mig tid att gå igenom. Dessa fick bli ett litet instillament så här i juletid...




Att rita och göra eget pepparkakslusthus var både svårare och lättare än vad jag trodde.
För ett första försök fungerar det!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar