lördag 21 juli 2012

Tvättråd för kärleken...

Har nu förgyllt tvättstugan med en liten bröllopsgåva vi fick - nämligen "Tvättråd för kärleken".
Alltid roligt att ha något att läsa när man står och manglar. Tvätt, centrifugering, mangling har nämligen blivit lite av en fundering för mig just nu för jag fattar inte hur folk förr (och nu?) får sina lakan så perfekta å lite stela och hårda manglade? Jag tror dock min tvättmaskin centrifugerar för hårt och jag har slagit upp min gamla hemkunskapsbok och läst om strykning och mangling - ett heltidsarbete så jag förstår att kvinnor inte hade tid att arbeta förr. Nu har jag dock något att läsa och påminna mig om när jag står där å väntar... å väntar... å väntar...




Mysiga regler men i mitt nästa hus ska vi ha tv i tvättstugan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar