lördag 21 juli 2012

Gnosjö hjälper och vånda...

Idag har vi varit på den underbara loppisen/second hand butiken (särskrivning intended!) Gnosjö hjälper i (surprise) Gnosjö. De är välsorterade, har stort utbud, men det är ganska svårt att fynda. Det känns som de har koll på vad saker bör kosta, och som alla loppisar (till skillnad från när man säljer på blocket) så är de inte i skriande behov av att gå ner i pris för att bli av med något som står i vägen. Däremot kan man hitta mycket och som sagt, det är väl sorterat. Plåtburkar för sig, lampor för sig, serviser för sig osv. Dock saknar jag ofta det där mysiga gammaldagsa som man kan hitta på en mer lantlig och "ägarnära" loppis. Kanske dags för en auktion snart? Ändå valde jag just idag mellan second hand och en auktion. Jag är på jakt efter en stålkonstruktion som man sätter hyllor på i skåp och garderober men hittar inte någonstans - varken nytt eller gammalt.

Däremot fick jag med mig denna underbara pall hem - kanske en rest (renoverad sådan?) från 50-talet. Problemet är att min inredning inte alls går i den stilen och jag egentligen inte tycker den passar in. Den får kanske stå här ett tag dock så får jag se om jag kör tillbaks den igen, och ser mitt köp som en pengagåva bara eller om jag finner användning för den... Hade egentligen hellre velat ha en pall helt i metall med litet fotstöd nedtill, trappfunktionen på denna är dock väldigt smidig...





Kanske bra databord i köket, men jag gillar verkligen inte Perstorpsplattans gråfesiga utseende, inte vit, inte off-white å inte grå... det är som att det är en promille grönt i den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar