torsdag 29 mars 2012

Dubbelt så mycket loppis i påsk!!

Idag blev det klart att även mina föräldrar tar med sig ett gäng fynd till vår retro loppis med inriktning 70-tal och tidigare. De rensade ut min farfars bohag härom året och har lite svårt att få plats med allting. De får sätta upp ett par egna bord och bidra till fylligheten på försäljningsutbudet. Importerade porslinsfigurer från tidigt 1900-tal, fat och skålar. Ska bli en spännande dag och blir skönt att ha semester nästa vecka och kunna förbereda.

Frågan är hur man ska kunna bestämma sig för vad man ska behålla och vad man ska sälja. Skulle behöva fyra hus för att få plats med allt jag vill ha. Kanske är det därför det oxå går åt fyra jordar när jag mätte my ecological footprint... Nu är det dock inte så längre, sist jag kollade gick det bara åt 2,5 jordar...

Funderar över kistan vi hittade i vintras, om jag ska sälja den eller behålla och måla vit. Tycker stilen på den är himla fin med sina metallspännen men frågan är var tusan jag ska ställa den. Kanske kan vi äntligen få ut brandskåpet och sälja det... känns som vi behåller alldeles för mycket. Särskilt som vi inte ens äger ett enda hus ännu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar