fredag 23 mars 2012

Småfix


Inget gott som inte har något gott med sig...
Upptäckte att Nimbus lekt favoritleken med mattes blommor och rivit ur
min kära hjärtan på tråd ur planteringen. Då fann jag äntligen vad jag skulle göra med den där halvrunda, rostiga järnprylen jag hittade i Snickarverksta'n förra helgen. Blev bra tycker jag och fönsterbrädan fick tillbaka sin luftighet eftersom jag försökt pressa in den där.


På en liten kvällsrunda i skymningen genom byn blev vi med påskris också och jag inser att gräset på duken kan ses som ris. Denna gamla kanna hittade jag också här i huset, i en låda med saker som skulle slängas... På tal om det så minns jag just en stor låda som står på ett annat ställe med massa gamla porslinsföremål m.m. i. Den måste jag fråga svärisarna om de vill ha med på loppisen oxå.

Första bänken kom fram idag. Foto kommer imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar