lördag 24 mars 2012

Nya fynd...


Jag undrar vad det är som gör att jag gillar att vistas med gamla saker, men jag kan bli helt lyrisk över en gammal tvättbräda med glas istället för räfflor, eller en gammal rullstol från början av förra seklet. Jag skulle behöva tre hus till för att få plats med allting och jag hoppas verkligen att vi ska kunna få mycket sålt på vår lanliga loppis så vi kan använda snickarverkstan som den verkstad den varit.

Denna gamla form som förmodligenfungerat som sockerkaksform från början vore en otroligt söt inredningsdetalj, om jag haft tre kök till!!

Hittade gamla handmålade träsoldater i en låda, och en indianbåt.
Det ligger ju nära till hands att tänka att soldaterna tillfångatagit den stackars indianen för honom hittade jag inte...


Hittade denna underbara lilla toalettstol som tycks vara i samma stil som barnmöblerna vi fann i hyreshuset (se gästrummets bilder). Otroligt söt men saknar själva pottan.


Hittade detta tidtagarur. Vet inte hur den ska fungera så jag vet inte om den fungerar. Får ta hjälp av sambon senare, men urtavlan var otroligt söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar