lördag 5 november 2011

Sovrummets renovering

Sovrummet är ganska litet och hade fyra väggar med illgröna medaljongtapeter från 70-talet. En vägg var någorlunda hel så den valde vi att behålla. Resten målades vit med väggfärg från Ullared. Täckte prima!

 

Sänggaveln har jag gjort själv med stomme från Ikea som kläddes i samma tyg som gardinerna. Det är en rå sammet med härlig grön lyster, införskaffad på textilhuset i Nässjö samt Iems på A6. Väggordet "In Somniis Veritas" betyder "I drömmarna finns sanningen".
 
Även rummet innanför som varit kök tidigare hade samma tapeter och målades två av fyra väggar. Elfasystemet blev var sin sida i det inre rummet som walk in closet. Hade aldrig tänkt mig att jag ville ha en gå-in-garderob men nu kan jag inte tänka mig vara utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar