torsdag 5 juni 2014

Så går en dröm i taget i uppfyllelse...


I tio år har jag drömt om en egen butiksvåg som den Kaj hade i sin butik i Bodafors när jag växte upp. Det har varit svårt att hitta en som bara har en platta och tar lite mindre plats än de som det ska stå vikter på en sida och det som vägs på den andra. Nu har vi dock fått överta ett minne från makens morföräldrars lanthandel i form av denna fina våg som noggrant väger saker upp till två hg. Då blir det ju till och med perfekt att snabbt och smidigt kunna väga brev, kryddor och mindre ingredienser. Den får absolut följa med oss när vi väl flyttar till 3:an...


På tal om 3:an så har maken oljat in dörrarna då de sen länge kritat sig. Tänk att allt inte måste målas om utan bara kan smörjas snabbt med ett lager olja. Jag jämför med ytterdörren på 4:an som tog många målningar och mycket ångest över allt som fastnar i färgen!! Här är en bild när den ena parlörerna är gjord. 


Fick även denna flata tallrik från Enoch Wedgewood och deras Asian Pheasant. Passar perfekt till mina skålar... Fast jag har sex skålar å en tallrik så jag söker fler. Skulle gärna ta en blå med, men de som ska matcha skålarna ska nog vara så här beunsvarta. 


Hoppas på många fler och härliga fynd i secondhandsverige i sommar, och önskar er detsamma... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar