torsdag 5 juni 2014

I min lilla, lilla värld av blommor...

Då regnet hotar mitt glada bygg- och energisinne kommer här en samling bilder från soliga stunder i veckan som gått... 

Min klematis från förra året växer så det knakar. Blir kanon att vira runt trappräcket... 


Mina supermysiga balkonglådor sitter tryggt och stabilt på räcket. Och blommar och blommar... Går in för att ta bort alla vissna blommor och vips är det nya där. Länge leve blommor för 12kr styck som blommar i månader!!


Efter förra årets upprensning blommar i år de gamla acclejorna från Frideborgs tid och jag hoppas de ska självså sig frodigt i landet nu. 


Länge leve Tupperware... Har gjort egna chicken nuggets med mandelmjöl, tacokrydda och tupperwares click'n shake och på några minuter gjort nyttiga, kycklingfyllda små godbitar som vi doppade i créme fraiche med några stänk sweet chili sås. En nyttig, proteinfylld snabbmat när det var så varmt att man knappt ville äta mitt på dagen. 



Passade även på att spara några tunna filéer för att nästa dag servera en härlig club sandwich i det gröna. Något som verkar bli min nya paradrätt! 


Avslutar med en aftonbild från trädgården...


Kommande projekt: byggandet av en utedusch och en växtvitrin, utrensning av gamla möbler och lite renoveringar, skapa ljuslyktor och skyltar till gårdens hus så man vet vilket som är vilket...

Hoppas ni har bättre väder och solenergi hos er! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar