onsdag 28 december 2011

Juldrömmar och skattkistor...


Avslutade julafton med att pynta granen och klä på mr Green sin julkostym. Han brukar trivas i den väldigt väl men i år kändes det som om han riktigt längtade efter att det skulle på dan före dopparedan så han fick ta på sig den varma och fluffiga dräkten...

I år har jag tovat hjärtan och stjärnor till vår gran. Köpte dem som sats på Panduro men dessvärre var inte alla delarna till hjärtanen med så det var surt.. funderar på hur jag ska göra nu för jag har ju lixom inte kvittot kvar på dem eftersom jag packat upp dem å gjort ett par innan jag märkte att det saknas delar..
Mysigt är det iaf och vet man inte att de saknas så saknar man dem kanske inte... =).

Jag inledde annandagen med att gå på skattjakt i den underbara snickarverkstaden. Det gäller ju att få ordning där till den stora loppisen. Idag gjorde jag ett superfynd! Var säker på att jag sätt en riktig skattkista där, en sådan där kläutsiglåda man hade som barn (fast det var mest massa kläder i en stor pappkasse i mitt fall). Denna är dock till mina barn. Frågan är hur den ska renoveras...

Den andra frågan är vad som ska göra med allting som var i!!!
Det var tyger, dukar, hattar, näsdukar, gamla brev, och sjuksköterskedräkter. flera stycken. Förmodligen hittade vi även en brudklänning i skirt vitt tyg... Det blev en hel del i loppishögen!!
Här är en bild på sambons syster i en av dessa underbara (och ytterst små) sjuksköterskedräker. Breven var brevväxlingar mellan de som burit dräkterna på 30-40-talet och folket där hemma, samt viss korrespondens mellan hushållen efter hemkomst och giftermål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar