onsdag 23 maj 2018

Bygghjälp!

Dagen är kommen! Kärlek triumferar! Iaf kärleken till mina medmänniskor när vår nya snickare äntligen har kommit och badrummet verkligen går framåt. Han har kommit hit i en hel vecka nu och hunnit jättelångt. Ibland tänker jag att han ska tröttna på mina "tack så mycket" och "vi är så glada att du är här" men det är ju sant... Han skulle föromodligen rodna om han visste att jag övervägde att starta facebookgruppen "vi som tycker Lars-Olov är världens bästa snickare".

Badrummet har iaf verkligen tagit form...


Idag blev det även flytspacklat och imorgon ska fallet gjutas å det sista förberedas inför mattläggarna. Jippie!!!


Vi rätar upp taket (eller ja snickaren gör det) men vi håller på och rätar upp golvet på hela våningsplanet dock... Puh... Längtar så tills jag får lägga igen det...



Svårt att fatta att detta är upp och ner men detta är i halltaket, med ny vindslucka och påbörjan på snedtaket.



Ja å här klev stackars fina H igenom golvet igår... Vilket otrolig tur i oturen att kom undan med bara lite skrapsår när brädorna skavde honom längs benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar