lördag 10 mars 2018

Måtta lite till... och lite inspiration...

Oj, så oinspirerande det är att bara få visa bilder på halvt nedrivna väggar... eller som i detta inlägg halvt uppbyggda väggar, även om det är att föredra just nu... Det har varit stiltje ett långt tag då snickaren inte kommit som utlovat och inte gjort färdigt det han åtagit sig så nu ska vi knyta en annan snickare till projektet och det ger oss lite mer ork och vilja och lust... Att det är härlig snö 10 mars i sydvästra småland är ju lite ovanligt och ger inte så mycket vårkänslor som ger arbetslust heller... men det kommer, och ett härligt vårprojekt är på väg till Snickarverkstadens vägg igen... Let there be spring!



Titta vem som är hemma igen!!! Gingie har varit 11 dagar på djursjukhuset för tarminflammation och maginflammation i samband med en salmonellainfektion å vi är sååå glada och tacksamma att ha honom hemma igen... (Nu kan vi inte skylla på oron för katten för att inte arbeta...)



Varde ljus! Iaf med förlängningssladdar... Måttat upp mitt interiörfönster idag. Vill dock att nya snickaren ska komma och handleda lite men kanske får jag använda mig av Beijers personal istället...



Snygg dörr va? Härligt småländskt inspirerad... :). Nu är alla innerväggar på plats, golvet gjutet en första gång. Där ska det bli golvvärme, på väggen till vänster där ni ser lite linjer kommer dubbelkommoden stå. Förmodligen svart... Jag vill måla den men än så länge dealar vi lite kring det... Vi har iaf köpt ikeas Hemnes i svartbrun bets (den ser tacksamt nog mer svart än brun ut på plats, än så länge... får se mot väggen sen):

Till den ska jag gjuta en betongskiva (öva inför köket som jag nog ska gjuta till sen) och så har vi köpt två handfat som det vi satte på kommoden på nedre våningen. Hittade verkligen ingen jag gillade bättre så det var ju på sätt å vis skönt ;).




Här är insidan där det ska bli fönster. Lite gips framför nu men det ska bort sen. Ska kontakta Värnamo glasmästeri och se om de kan hjälpa oss med glasskivor till duschen.



Till vänster om dörren blir det toalett... Vi har tänkt att öppna dörren utåt även om det inte är optimalt då dörrarna är snett ställda och det är trångt utanför men nu undrar vi om det inte skulle fungera okej att faktiskt öppna inåt ändå. På ritning har det känts för trångt om någon är på toa när man vill öppna men ska skaffa lite kartongskiva som dörr och provsitta lite...

Och för att det inte ska bli för tråkigt kommer här lite inspirationsbilder på saker jag vill ha i badrummet sedan:

En snygg bänk ska vi ha... just nu lutar det dock åt något av plexiplast. såsom denna fast flera stycken isf efter varandra.


Älskar handfaten på kommoden... 

Min systers foto från min mammas hus hoppas jag ska få en särskild plats i vårt badrum. 

Over and out... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar