måndag 22 juli 2013

Besegrad av en Loka??

Semester!!! 
Tid för att i lugn och ro göra alla små knepigheter och speciallösningar som köket kräver. Som tidigare inlägg visat är jag klar med mitt ventilationsgaller med kryss i trä. Den är inte perfekt men tillräckligt bra och många timmars tankar, ritande, sågande, provande, justerande, ändrande. Fyra pinnar har förvandlats med en sticksåg, slip, stämjärn, häftpistol, hammare, kniv, vinkelsåg manuell och en sån där jättebrumbrum till mitt galler med träkryss. 


I dagarna fem har jag spacklat, slipat och grundmålat och lagt finish. Idag när jag öppnar skåpen visar det sig att en för gammal Loka spruckit i korken och läckt ut vatten. 


Trämaterialet i ena skåpet har helt sonika svällt och nu måste allt ner och nytt skåp inhandlas, och göras om för att passa vår takhängda anordning för köksskåpen. (Det saknades ju vägg bakom att fästa o när vi kom med skåpen...). 

Det är bara att ta nya tag. Tråkigt och surt, men tack och lov att inte kryssen skadades!! =). 

Imorgon blir det alltså Ikea. Ska på en rundtur Jkpg - Skövde - Limmared. 

Ha en underbar måndag!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar