söndag 5 augusti 2012

Sommarfynd...

Mitt ute i ingenstans var vi på auktion igår. Jag var övertygad om att ingen annan skulle hitta dit så man skulle kunna fynda en hel del... Men ana om jag tog fel! Det var så grymt mycket folk men vi hade bra platser och hann precis titta igenom det mesta för att hitta något att bjuda på.
Målet var mest att öva på att bjuda och vinna auktioner eftersom jag inte vågat buda innan och att hitta några fynd kändes sekundärt till det. Dock åkte vi hem mycket nöjda med ett charmigt paraplyställ (käppen ingick!!) och en läslampa och två vattenspridare =).


Jag fick även detta söta dragspel som jag tänkt ska fungera som en liten hylla vid sängen i gästrummet. Kanske för något annat i framtiden men främst som hylla. Jag älskar detta söta lilla dragspel! Tänk hur det för (100? år sedan) var någons stolthet, hur de sparat till eller unnat sig eller någon de höll av detta söta spel. Så mycket glädje det måste givit genom åren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar